Byty
Byty - forma vlastnictví
Dům
Pozemky
Komerční nemovitosti
Lokalita
Kraje
» Hlavní město Praha
» Středočeský kraj
» Jihočeský kraj
» Jihomoravský kraj
» Karlovarský kraj
» Kraj Vysočina
» Královéhradecký kraj
» Liberecký kraj
» Moravskoslezský kraj
» Olomoucký kraj
» Pardubický kraj
» Plzeňský kraj
» Ústecký kraj
» Zlínský kraj
» Evropa
» Asie
» Severní Amerika
» Afrika
Cenové rozpětí v Kč  
(?)
Plocha v m² Plocha parcely v m² (?)
Stav nemovitosti
Konstrukce budovy
Podle počtu podlaží budovy
Počet podlaží budovy
Poschodí bytu
Počet místností
Zařízenost nemovitosti
Vybavení
Způsob vytápění objektu
Aktuálnost
+ další volby
Zavřít box Vymazat formulář
Cenové rozpětí v Kč Plocha v m²
Lokalita
>> Hlavní město Praha
>> Středočeský kraj
>> Jihočeský kraj
>> Jihomoravský kraj
>> Karlovarský kraj
>> Kraj Vysočina
>> Královéhradecký kraj
>> Liberecký kraj
>> Moravskoslezský kraj
>> Olomoucký kraj
>> Pardubický kraj
>> Plzeňský kraj
>> Ústecký kraj
>> Zlínský kraj
Zavřít box Vymazat formulář
Lokalita
Název nebo adresa RK
Zavřít box Vymazat formulář

Pomoc, prodávám nemovitost! Na koho se obrátit?

Komerční sdělení   10:19aktualizováno  10:19
Nejraději byste za sebe postavili armádu právníků, obchodníků a techniků. A moc nevíte, odkud začít, abyste neudělali chybu, která nepůjde vzít zpátky. Jak vykročit správnou nohou na cestě k úspěšnému prodeji?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Pomoc, prodávám nemovitost! Na koho se obrátit?| foto: MAXIMA Reality

Na začátku prodeje mají všichni majitelé nemovitostí podobné obavy. Jedná se o natolik důležitý životní krok, že potřebujete pomoc profesionálů – realitních specialistů, právníků, expertů na marketing. S realitním trhem přece sami nemáte moc osobních zkušeností. Ale zároveň pochopitelně nechcete ztratit přehled o tom, jak prodej probíhá. Nechcete se vzdát kontroly nad tím, zda vše postupuje správným směrem.

Takové rozporuplné pocity jsou úplně pochopitelné. Ale největší chyba, ke které vás mohou tyto obavy dovést, je prodávat na vlastní pěst, tedy bez realitky. Představte si, že se u sebe doma sami potkáte s někým, kdo se přihlásil přes internet. Může to být kdokoli – zloděj, tipař nebo podvodník. Pokud půjde o skutečného zájemce o koupi, sejdete se napříště v kavárně a bez právníka budete jako dva laici sepisovat kupní smlouvu, která se týká převodu nemovitosti v katastru a úhrady několika milionů korun na váš účet. „Dohoda mezi dvěma laiky bez přítomnosti právníka je neuvěřitelně riskantní a může skončit nedorozuměním, sporem nebo i zpronevěrou,“ varuje specialista na realitní právo Mgr. Jiří Lemberka.

Naopak svěřit prodej do rukou realitní kanceláře nemusí vůbec znamenat, že ztratíte kontrolu. Pokud si vyberete správně. Prvním krokem z vaší počáteční nejistoty by tedy měl být průzkum realitních kanceláří. Vybírejte podle čtyř kritérií:

  1. Realitní kancelář musí být solidní (tj. je dlouho na trhu, má dobré jméno).
  2. Vaši nemovitost musí umět prodat za maximální možnou cenu.
  3. Musí vám umožnit stálý dohled nad tím, jak prodej probíhá.
  4. Výši provize byste vždy měli znát dopředu.

K nejstarším pražským realitním kancelářím patří MAXIMA REALITY, která letos slaví dvacetileté výročí. Zeptali jsme se, zda je možné toto všechno skutečně od realitní kanceláře očekávat. „Jsme na trhu dvacet let, po celou tu dobu máme vlastní právní oddělení, a jsme tedy rozhodně pro klienty spolehlivým partnerem. Respekt k prodávajícímu je základem naší práce, stejně jako úsilí maximalizovat jeho zisk,“ uvedl Vladimír Zuzák, ředitel MAXIMA REALITY.

Tržní odhad ceny nemovitosti poskytuje Maxima Reality všem majitelům nemovitostí zdarma.

Tržní odhad ceny nemovitosti poskytuje Maxima Reality všem majitelům nemovitostí zdarma.

Jak toho v Maximě docílili? Prodávající v každém momentě přesně vědí, co se s jejich nemovitostí právě děje. Už před podpisem smlouvy o spolupráci jsou stanovena jasná pravidla, jak se bude postupovat a co všechno Maxima zařídí. Majitel nemovitosti zná kompletní balíček služeb, které v rámci prodeje získá. Tržní cenu nemovitosti určují realitní specialisté podle aktuálních cenových map, a navíc ji dokáží navýšit speciální přípravou nemovitosti na prodej. Zařídí ji designéři, kteří upraví interiér tak, aby zaujal co nejvíce zájemců o koupi.

Majitelé nemovitosti však v žádném případě neztrácejí kontrolu nad tím, co se děje. Konečnou cenu, za niž se nemovitost bude nabízet na realitních serverech, vždy schvaluje prodávající, stejně jako kompletní podobu a znění inzerátu, které je vždy zasíláno majiteli nemovitosti k odsouhlasení. Po vystavení inzerátu na realitní servery prodávající dostávají pravidelná hlášení o tom, kolik lidí inzerát zhlédlo a kolik zájemců o prohlídku se ozvalo.

A jak je to s provizí? „Vzhledem ke změnám na realitním trhu u nás aktuálně prodávající provizi neplatí,“ uvádí Vladimír Zuzák. Realitní kancelář si může takový postup dovolit, protože na realitním trhu je nemovitostí velmi málo, zatímco zájemců o koupi zatím stále mnoho. V žádném případě to však neznamená, že bychom přestali hájit zájmy prodávajících, jak se někteří obávají. „Naopak, pro nás je hlavním závazkem to, že se na nás majitelé obrátili a svěřili nám nemovitosti do prodeje. Od začátku proto hájíme jejich zájmy a usilujeme o co nejvýhodnější a bezpečný prodej. K tomu nás zavazuje smlouva o poskytnutí služeb RK uzavřená s prodávajícím,“ vysvětluje Zuzák.

Prodej nemovitosti je tedy dnes možné svěřit realitní kanceláři, a přitom neztratit každodenní kontrolu nad tím, co se děje. Jde přece o vaše životní rozhodnutí, váš majetek a vaše peníze. Důležitá je jen jedna věc – pokud uvažujete o prodeji, nerozhodujte se příliš dlouho. Pusťte se do prodeje, dokud je situace na realitním trhu příznivá.

Témata: ks-napravo