Byty
Byty - forma vlastnictví
Dům
Pozemky
Komerční nemovitosti
Lokalita
Kraje
» Hlavní město Praha
» Středočeský kraj
» Jihočeský kraj
» Jihomoravský kraj
» Karlovarský kraj
» Kraj Vysočina
» Královéhradecký kraj
» Liberecký kraj
» Moravskoslezský kraj
» Olomoucký kraj
» Pardubický kraj
» Plzeňský kraj
» Ústecký kraj
» Zlínský kraj
» Evropa
» Asie
» Severní Amerika
» Afrika
Cenové rozpětí v Kč  
(?)
Plocha v m² Plocha parcely v m² (?)
Stav nemovitosti
Konstrukce budovy
Podle počtu podlaží budovy
Počet podlaží budovy
Poschodí bytu
Počet místností
Zařízenost nemovitosti
Vybavení
Způsob vytápění objektu
Aktuálnost
+ další volby
Zavřít box Vymazat formulář
Cenové rozpětí v Kč Plocha v m²
Lokalita
>> Hlavní město Praha
>> Středočeský kraj
>> Jihočeský kraj
>> Jihomoravský kraj
>> Karlovarský kraj
>> Kraj Vysočina
>> Královéhradecký kraj
>> Liberecký kraj
>> Moravskoslezský kraj
>> Olomoucký kraj
>> Pardubický kraj
>> Plzeňský kraj
>> Ústecký kraj
>> Zlínský kraj
Zavřít box Vymazat formulář
Lokalita
Název nebo adresa RK
Zavřít box Vymazat formulář

Špatný makléř vás může připravit nejen o peníze, jak poznat dobrého?

Komerční sdělení   10:00aktualizováno  10:00
Je smutnou realitou, že špatnou zkušenost s různými makléři a poradci má valná většina z nás. Skvělou prodavačku nebo vynikajícího číšníka rozpoznáme během první věty, ale umět ohodnotit například realitního makléře, to už je jiná. Žádný div – do obchodu nebo restaurace rozhodně chodíme častěji, než prodáváme nebo kupujeme nemovitosti. Na co se při výběru kanceláře a makléře zaměřit a od čeho se raději držet co nejdál?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Špatný makléř vás může připravit nejen o peníze, jak poznat dobrého?| foto: KAKTUS Reality

Důležité je doporučení

Pokud se chcete a potřebujete obrátit na realitní kancelář, je jedním z nejlepších kritérií, podle kterého vybírat, doporučení osob, kterým věříte. Pokud máte ve svém okolí někoho, kdo prodával nebo kupoval nemovitost přes realitní kancelář, vyptejte se ho na zkušenosti. Realitní kancelář prostě musí mít dobré jméno.

To je ovšem začarovaný kruh - pověst jakékoliv firmy tvoří lidé, kteří v ní pracují. Proto je výběr správného makléře s výběrem správné kanceláře úzce spojený.

Zajímavé je, že ze zkušenosti mnohých vyplývá, že velká realitní kancelář, nadnárodní společnost nebo známá franšíza nejsou zárukou kvalitních služeb. Takové firmy naopak velmi často nabírají velký počet makléřů, jejichž kvality nejsou nijak prověřené.

Některé malé kanceláře záměrně rostou pomalu, aby mohly svým makléřům poskytnout dostatečné zázemí pro kvalitní práci. „Záměrně nerosteme rychle. Nechceme nabírat makléře kvůli provizím – jde nám o to, za co ty provize ve skutečnosti máme. Své makléře školíme, kontrolujeme, pomáháme jim. Rosteme sice pomaleji, ale o to kvalitnější a férovější zaměstnance máme; a o to lepší služby jsme schopni klientům poskytnout, říká o strategii kvality firmy Kamil Kůs ze společnosti Kaktus reality. „Na realitním trhu se pohybujeme už dlouho a známe praktiky, které dělají realitním kancelářím špatná jména. O jakých praktikách je řeč?

Jak se vyhnout špatné zkušenosti

To, jaké služby je vybraná realitní kancelář schopná nabídnout, zjistíte vlastně už při prvním kontaktu. Pokud vám makléř není schopen poskytnout odpovědi na standardní otázky ohledně vyhlédnuté nemovitosti, pravděpodobně to budete mít těžké. Jestliže vám padla do oka nějaká nemovitost, makléř by vám měl být k dispozici po celou dobu procesu – od prohlídky, zjištění potřebných informací, po složení blokační kauce, „papírování“ a uzavření transakce. Měl by komunikovat, odpovídat na emaily, zvedat telefony, popřípadě volat zpět.

Ale teď k tomu, co by realitní makléři dělat neměli, ale co se bohužel poměrně často děje.

  • Zavádějící informace v inzerátech. Například uvádění ceny nemovitosti bez provize, která většinou činí okolo 3 - 4 %. To může prodej či nákup nejen pozdržet, ale také zhatit. Dalšími zavádějícími a chybnými informacemi může být velikost prostor, náklady na provoz, vybavení nemovitosti, popis okolí...
  • Neadekvátní stanovení ceny nemovitosti. Neodborným, nezkušeným a neadekvátním, nastavením ceny může makléř uvést prodávajícího do značné výhody – ať už tím, že prodá pod cenou, nebo tím, že kvůli vysoké ceně neprodá.
  • Makléři jsou neinformovaní. A to nejen v rámci konkrétní nemovitosti, ale často i celého oboru. Například si nejsou vědomi rozdílů mezi osobním a družstevním vlastnictvím apod.
  • Manipulace pomocí fiktivních nabídek a zájemců. Trik používaný v případě exkluzivity pro prodej nemovitosti, pro kterou se dlouho nedaří sehnat kupce. Před ukončením smlouvy makléři nasimulují několik nabídek a zájemců, abyste s nimi smlouvu prodloužili a nemovitost u nich zůstala v nabídce.
  • Neposkytnutí důležitých informací o financování. Nezřídka se stává, že si je makléř moc dobře vědom faktu, že v konkrétním případě a za daných podmínek je financování nemovitosti nereálné, ale přesto si od klienta vezme rezervační poplatek – i přes to, že ví, že ke koupi nemůže dojít.
  • Drastičtější praktiky. Pokud máte vyloženě smůlu, můžete narazit také na makléře, kteří nejen že uvádějí v omyl, ale také si například nechají vyplatit rezervační poplatek, a pak se po nich slehne zem.

Menší realitní kanceláře sice mohou působit nestabilně, ale zázemí velkých společností nabízí často větší pravděpodobnost, že se setkáte se špatným makléřem. V malých společnostech není taková anonymita ani fluktuace zaměstnanců, proto si častěji mnohem více hledí dobrých referencí. I to zdůrazňuje jednatel firmy Kamil Kůs z Kaktus reality: „Jako malá společnost jsme závislí na dobrých referencích a doporučení. S těmi velkými nemůžeme a ani nechceme bojovat nesmyslným investováním do reklamy, naše zbraně jsou mnohem přímočařejší – kvalitní služby, spokojení klienti a jejich doporučení.

Témata: ks-napravo