Nový charitativní kalendář postavil znevýhodněné děti po bok sportovců

2018-01-08 15:54:00 | Komerční sdělení

Charitativních kalendářů existuje celá řádka, tento je ale trochu jiný. Na fotografiích představuje nejen známé tváře ze světa sportu, ale také ty, pro něž vlastně je tento projekt určený – děti, ke kterým se osud nezachoval hezky.
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Jde o žáky základní a střední školy CREDO, o.p.s. Trpí různými druhy postižení fyzického nebo mentálního charakteru, od lehkých forem až po těžké. Škola tyto děti rozděluje do tříd po maximálně šesti žácích a vzdělává je. Každému dítěti je věnována speciální péče.

Mimo areál školy tyto děti často poznávají, že ne každý je ochotný se k nim chovat hezky. Pro mnohé jako by patřily k okrajovým částem společnosti. Nedostávají dost prostoru k rozvoji a jen málo lidí jim dává najevo, že jim na nich záleží.

Co stálo na počátku projektu

To vše dobře vnímá Josef Kubásek, momentálně pracující pro společnost BILLA v Olomouci. Jinak ale jde o bývalého fotbalového brankáře, mistra ligy v dresu Slavia Praha a účastníka ME U21. Právě on dostal nápad vytvořit kalendář s těmito dětmi v doprovodu úspěšných sportovců. Výtěžek prodeje by pak šel přímo zmíněné škole.

To, co se zdálo být nejtěžším, tedy přemluvit ke spolupráci známé tváře sportovního světa, se nakonec ukázalo být jako hračka. Dvanáct mužů nadšeně souhlasilo a focení mohlo začít! Byl mezi nimi byl i Igor Kohut, ředitel firmy NEXT INVEST. „Byl jsem přítomen již v Grygově při utkání hvězd, kdy se v tombole vybralo ve prospěch školy 60 000 korun. Když pan Kubásek přišel s nápadem na ten kalendář, byl jsem nadšený. Jsem rád, že jsem projektu mohl pomoci nejen já, ale celá naše olomoucká pobočka NEXT REALITY,“ prozrazuje Igor Kohut.

Ne stafáž, ale parťáci

Prioritou číslo jedna bylo, aby děti nesloužily na fotkách jenom jako jakási stafáž. Proto fotograf Petr Coufal vytvořil dvanáct krásných dvouportrétů. Každé dítě je se sportovcem v jakémsi dialogu, jako dva rovnocenní parťáci. Z fotek je patrné, jak si to žáci školy CREDO užili – a spolu s nimi i jejich noví kamarádi, kteří kvůli focení byli ochotni zrušit tréninky či jiné akce v Brně nebo v Praze.

Většina zobrazených sportovců patří mezi olomoucké patrioty – legendární fotbaloví trenéři Uličný a Brückner, internacionál Marek Heinz, mladý zápasník v thajském boxu Štěpán Guba nebo judista David Klammert. S Olomoucí jsou spojení i dříve zmínění ligoví fotbalisté Kohut a Kubásek, a také hokejový brankář Braňo Konrád, který chytá první ligu za místní Kohouty.

Avšak přijeli i mimoolomoučtí – rozhodčí Miroslav Zelinka a proslulý fotbalový bavič Petr Švancara.

Kalendář stále v prodeji

Všichni, kteří se na tomto kalendáři podíleli, pracovali bez nároku na honorář a patří jim za to velký dík. Po zhotovení kalendáře následoval, jak jinak, slavnostní křest. Celá parta se tak sešla znovu – učitelé a zaměstnanci školy, partneři projektu, sportovci a samozřejmě i žáci. Kalendář polilo šampaňské, podávalo se výborné občerstvení, proneslo se hodně dojemných děkovných řečí. Děti mají rozhodně na co vzpomínat.

Ač už leden dávno začal, je stále možné si tento výjimečný kalendář pořídit. Stačí kontaktovat základní a střední školu Credo! Cena činí 150 korun.

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků