Bydlení pro mladé - mileniálové hledají především byty po rekonstrukci

2018-03-01 09:42:00 | Komerční sdělení

Na začátku je třeba si říct, kdo to vlastně ti mileniálové jsou. Je to generace mladých, kteří vyrůstali obklopeni moderními technologiemi. Právě proto mají trochu jiný pohled na svět, než jejich rodiče. Důraz kladou hlavně na dostupnost, jsou ambiciózní a otevřeni novým možnostem.
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Všechny tyto vlastností takzvané Generace Y se samozřejmě promítají i do jejich výběru nemovitostí. „Mileniálové jsou typičtí tím, že je pro ně důležité okolí a stav nemovitosti. Hledají byty, které jsou alespoň částečně zrekonstruované, protože nemají zkušenosti a ne všichni by nemovitost zrekonstruovat na vlastní triko dokázali,“ vysvětluje realitní makléř Next Reality Martin Vlasák.

Na prohlídku s nimi velmi často dorazí jejich známí, kamarádi, ale třeba i architekti. A to i právě proto, že potřebují vědět, že není třeba s bytem příliš mnoho dělat. Jejich další vlastností je totiž důraz na rychlost. Chtějí všechno co možná nejdřív. „Mladí lidé chtějí koupit a hned bydlet a nečekat měsíce, než byt projde rekonstrukcí,“ dodává makléř.

S jistou mírou pohodlnosti, dostupnosti a potřebou mít všechno na dosah souvisí i jejich další požadavky na bydlení. Podle Martina Vlasáka málokdy kupují domy. Jsou dražší, ale také vyžadují více pozornosti a práce. Mladí podle něj nechtějí ztrácet příliš mnoho času třeba se sekáním zahrady. U bytů pak potřebují dobrou dopravní dostupnost – tedy blízkost MHD, která je pokud možno dopraví až do práce nebo na další místa, kam potřebují.

Mileniálové si velmi často už také nechtějí vybírat jen takzvané startovní bydlení. Už tedy nehledají garsonky a byty 1+kk. Častěji poptávají větší byty. A to i s ohledem na to, že nejrychleji rostou ceny právě u malých nemovitostí. „Ještě před 4 let bych Vám řekl, že tito lidé hledají hlavně byt 2+kk a 2+1, ale z důvodu zdražování bytů v posledních letech spíše vyhledávají byty 3+kk, myslí tedy více na budoucnost. Tyto byty jsou v přepočtu na metr čtvereční levnější,“ říká Martin Vlasák.

Rozdíl je pak i mezi Generací Y v Praze a mimo ni. Pražská mládež si pořizuje nemovitosti v místech, ke kterým má vztah, třeba tam bydlela jejich rodina. Mimopražští mileniálové se naopak stěhují do větších měst, kde vidí více šancí a lepší práci.

Mladí nemovitosti platí většinou hypotékou

Právě financování nemovitostí je ale pro mladé čím dál těžší. A to s ohledem na omezování dostupnosti hypoték. Potřebují tak mít peníze v hotovosti. Ze zkušeností makléřů vyplývá, že velmi často proto spoléhají na půjčky od rodičů, nebo jim rodina pomůže tím, že zastaví jinou nemovitost. Nebojí si připlatit.

„Mladí řeší aktuální situaci a moc si nepropočítávají, co bude za 5, 10, 15 let. Ač nemají tolik zkušeností, tak myslí hodně racionálně, myslím si ale, že je některé zásadní otázky ani nenapadnou. Vše se jim vždy snažím vysvětlit krok po kroku, a pokud cítím, že tato nemovitost je pro ně přímo nevhodná, snažím se jim vysvětlit, co to vše obnáší, ale rozhodnutí je na nich.“

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků