Realitní krize je nevyhnutelná

2018-03-07 08:00:00 | Komerční sdělení

Když něco nějakou dobu trvá, zvykneme si na to. A změna potom bolí. Velmi. Před 10ti lety přišla zatím ta poslední realitní, chcete-li ekonomická krize. Do té doby jsme měli dojem, že růst cen nemovitostí je vlastně samozřejmost.
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Máme se bát krize?

Lidé se dělí do dvou skupin. Na ty, kteří dovolí, aby s nimi tzv. osud mával, jak se mu to zrovna hodí. Takoví lidé pak v době krize přijdou o práci, o peníze, o svůj spokojený život.

Druhá skupina lidí ví, že život a stejně tak ekonomika je něco jako horská dráha. A když jsou nahoře, připravují se na cestu dolů. Co se pak stane, když přijde ten nečekaně rychlý sešup na dno? Nic zvláštního, jsou na něj připraveni. Na rozdíl od první skupiny lidí s tím počítají.

Takže ano, bojte se. Patříte-li do první skupiny.

Jak se na krizi připravit?

Už Warren Buffett řekl, že krize je příležitost. Pokud se na špatné časy připravíte, budete mít něco, co většina lidí v době krize mít nebude.

Jste například realitní makléř? Jděte s dobou, používejte moderní nástroje, buďte vidět… protože až přijde realitní krize, většina makléřů přijde o práci a nebude mít co prodávat. Lidé přestanou prodávat nemovitosti a zadávat si soukromé inzeráty na prodej. Přesně tak se to stalo v roce 2008. A víte, co se ještě před 10 ti lety stalo? Pár makléřů na krizi velmi vydělalo. Byli na internetu, měli svou databázi klientů, zmizela jim konkurence… měli co prodávat. Stali se z nich milionový makléři.

A kdy přijde ta krize?

Většina z nás má pocit, že krize už byla a že už bude jenom dobře. To si ale mysleli i v jiných státech:

1998 Rusko bylo tak zadlužené, že devalvovalo národní měnu.
1997 Thajsko na tom bylo tak špatně, že jejich měnu nahradil dolar.
1992 Británie vykrvácela částkou 3,5 miliardy liber.
1990 Japonsko a jejich nemovitostí krize, ceny padly o 50 %.
1989 USA Američané si špatně půjčovali a způsobili škodu 88 miliard dolarů. Něco podobného zvládli zopakovat ani ne za 10 let.

V roce 2008 ovlivnila krize v USA celý svět. Téměř třicet států zaznamenalo propad cen nemovitostí. Některé státy to bolelo opravdu hodně. Vzpomeňte si na Řecko.

A víte, kdo na tom nejvíc prodělal? Nepřipravení lidé. A víte, kdo na tom naopak vydělal? Ti, co byli poučeni z historie a věděli, že realitní krize je nevyhnutelná. 

A kdy tedy krize přijde? Podle mých odhadů se nějakým způsobem projeví kolem roku 2022 – a to už je relativně brzy. Chcete být jako makléř připraven? A vydělat na tom? A chcete už teď ukázat konkurenci záda? Podívejte se na www.milionovy-makler.cz
---
Autor článku: Tomáš Kučera, makléř a uznávaný realitní expert. Zakladatel institutu CHYTRÝ MAKLÉŘ, jeho vzdělávacími programy projde ročně přes 7 tisíc realitních makléřů.

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků