Exkluzivita – strašák nebo samozřejmost?

2019-02-21 08:00:00 | Komerční sdělení

Slovo exkluzivita (výhradní zastoupení klienta při prodeji nemovitosti) je pro mnohé klienty a někdy i samotné realitní makléře sprosté slovo. Co si má vlastně laik pod tím představit?
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Makléř bude po smluvenou dobu činit všechny kroky k vyhledání kupujícího pomocí marketingových nástrojů tak, aby pro klienta vyjednal nejvyšší možnou cenu na trhu. Na oplátku očekává důvěru stvrzenou výhradní dohodou, kdy po domluvenou dobu nebude vyhledávat kupce sám nebo prostřednictvím jiného zprostředkovatele.

Výhoda jen pro makléře?

Na první pohled se může zdát, že ano. Jak může však klient očekávat stoprocentní nasazení při zadané práci, pokud nevloží stoprocentní důvěru v obchodníka. V případě nevýhradního zastoupení či dokonce ústního zprostředkování nemůže očekávat kvalitně odvedenou práci nebo dokonce zprostředkovateli vyčítat malou časovou či finanční investici z jeho strany. „Výhradní smlouva je velká zodpovědnost, proto by si měl prodávající pečlivě vybírat profesionála, jehož krédem je spokojený klient,“ říká Monika Veselá z vedení společnosti dumrealit.cz. Zároveň i realitní zprostředkovatel by měl k exkluzivní dohodě přistupovat s pokorou a dělat maximum pro její naplnění.

Mezi výhody exkluzivity pro makléře můžeme zahrnout např. větší jistotu odměny za odvedenou práci, lepší vztah s majitelem nemovitosti, efektivní využití času a peněz vkládaných do marketingu, stoprocentní přehled nad obchod a jeho snazší kontrola, budování vlastní exkluzivní značky, větší šance na doporučení.

Mezi výhody pro majitele nemovitosti můžeme uvést např. jednání pouze s jedním člověkem, který má dokonalý přehled o obchodu, jeho nemovitost je na trhu jedinečná, neduplicitní, větší kontrola nad prodejem, jednotné informace pro kupujícího a větší atraktivnost pro bonitní zájemce, větší šance na získání maximální možné tržní ceny.

Exkluzivita nemusí být strašákem, ale férovým nástrojem ke spokojenosti klienta a makléře. „Ti nejlepší makléři pracují pouze exkluzivně, protože jsou přesvědčeni o schopnosti prodat vaši nemovitost a váží si vašeho a svého času a investovaných prostředků,“ dodává Veselá.

Nedaří se Vám takto pracovat, nebo nevíte jak na to? Jak správně postupovat, nebo Vám dokonce chybí základní vzdělání pro práci makléře? Tomuto a mnohem víc Vás naučíme

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků