Co obsahuje provize realitní kanceláře?

2019-04-18 05:30:00 | Komerční sdělení

Provize realitnímu makléři, potažmu kanceláři, náleží až po uzavření řádného obchodu. Co do ní ale patří a co obsahuje?
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Řada makléřů je vystavena otázkám klientů, kteří se ptají, co realitní a právní služby obsahují. Správný realitní specialista musí klientovi zajistit kompletní servis služeb. Za poslední roky se služby kanceláří a samostatných makléřů mění. Bohužel se v České republice často stává, že za stejně velkou provizi nabízí různé kanceláře odlišné služby.

Vlastníci nemovitostí si někdy vybírají makléře právě kvůli nižší provizi. Dělají ale dobře? Nikoliv. Realitní specialista s větší provizí nabízí výrazně větší rozsah služeb a především díky moderním marketingovým nástrojům je schopen nemovitost prodat za výrazně vyšší cenu.

Lidé prodávají nemovitosti v průměru dvakrát za život. Ti, kteří zkouší štěstí jako samoprodejci si ale často neuvědomují, že jednou z hlavních věcí při spolupráci s realitním specialistou, jsou jeho zkušenosti a počty obchodních případů.

Níže vedení Národního realitního holdingu uvádí, co by měla provize realitních kanceláří zahrnovat.

  • Správné stanovení tržní ceny a strategie – porovnání nabídkových cen
  • Příprava inzerce, porovnání nabídek v dané lokalitě
  • 3D plánek
  • Úprava interiéru - Homestaging
  • Nafocení profesionálním fotografem včetně postprodukce
  • Zajištění technické inspekce a PENB
  • Marketing a propagace na sociálních sítích
  • Inzerce na více než 70 ti inzertních portálech
  • Plachta, vývěska, letáková kampaň
  • Video prohlídka, moderní prezentace nemovitosti
  • Prověření kupujících, spolupráce s hypotečním expertem
  • Vedení prohlídek
  • Zajištění právních služeb (kupní smlouva, smlouva o převodu, úschovní smlouva)
  • Zajištění advokátní úschovy
  • Katastr nemovitostí (list vlastnictví, katastrální mapa, komunikace s katastrem)
  • Zpracování předávacího protokolu nemovitosti
  • Zkušenosti, čas makléře a jeho týmu
  • Šetření času prodávajícího

Kromě provize je důležitá přidaná hodnota specializace na lokalitu. Vybírejte si tedy partnera pro spolupráci v realitách důkladně. Je potřeba, aby hájil Vaše zájmy a vše smluvně zajistěte.

I Vy máte právo na kvalitu. Ke klientům přistupujeme upřímně a lidsky.

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků