Konkurence je veliká, klienti náročnější

2019-05-23 06:00:00 | Komerční sdělení

Jaké používáte zbraně a jaké máte výhody proti konkurenci? Jak vysvětlujete klientovi, že jím požadovaná cena je zcela mimo realitu a jak pracujete s poptávkou? To jsou otázky, na které se v posledním díle zaměřil výkonný ředitel Národního realitního holdingu Martin Sitár.
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Každý dělá svou práci tak trochu po svém a jinak tomu není ani v realitní branži. Právě v této práci je důležité naslouchat potřebám klienta. Sítě Národního realitního holdingu se už dlouho specializují na silnou penetraci poptávkového trhu a hlavně na množství realitních serverů a jejich topování. „Ozývaly se hlasy, že v této době, kdy je poptávky mnoho není potřeba vynakládat tak enormní prostředky k viditelnosti,“ řekl výkonný ředitel NRH Martin Sitár. Jenže je jedna věc, kterou spousta realitních zprostředkovatelů podceňuje. „Je to míra nabídky, kterou makléř získá od poptávky. Pokud máte byt, který průměrně inzerujete získáte jednu, dvě možná tři poptávky a máte prodáno. Skvělé gratuluji dobrá práce. Ale co když těch poptávek získáte deset a z toho další dvě nemovitosti na prodej?,“ uvažuje Sitár. Tohle je přesně to, o co jde silným značkám Národního realitního holdingu. „Konkurence je velká, ale pokud je Vaše nabídka neustále vidět ve předu tak to bude rozhodující v době, kdy v nabídce realitních serverů nebude 80.000 nemovitostí ale 250.000 nemovitostí,“ dodává. V kombinaci s prostředky určenými k zviditelnění makléře (polepené auto, plachty a další nástroje) tvoříte ve své lokalitě vhodné partnery k oslovení.

Jejich nemovitost je ta nejlepší

Klienti si často myslí, že jejich nemovitost je jedinečná, nejlepší a proto si mohou dovolit cenu výrazně navýšit. Jsou zkrátka přesvědčeni, že onu nemovitost prodají o sta tisíce až miliony dráž. A v tuhle chvíli dochází na lámání chleba. Klientovi musíte vysvětlit, že cena, kterou požaduje je naprosto nereálná. „Platí zde pravidlo fronty ve které stojíte a neustále Vás někdo předbíhá. Dostanete se někdy na řadu? Jinými slovy, dokud budou na trhu zoufalejší klienti, kteří přistoupí na snížení ceny dřív než Vy, oni prodají a Vy ne. Proto se v době krize obchodní transakce prodlužují, protože klienti potřebují dospět do stádia potřeby nebo rozumu,“ vysvětluje Sitár.

Práce s poptávkou

Práce s poptávkou se od roku 2015 obrovským způsobem podceňuje. „Už deset let si dělám takový test, že obvolám 10 realitních kanceláří s tím, že mám 5 milionů a potřebuji sehnat nemovitost v dané lokalitě. Zatímco v krizových letech se ozvalo v průměru 3-5 makléřů v horizontu měsíce s nabídkou, v době od roku 2015, 2016, 2017, 2018 se ozval jeden makléř nebo nikdo,“ popisuje situaci s poptávkou Sitár. Podle něj je to trestuhodné mrhání příležitostí. Samozřejmě pokud je poptávky výrazně více než nabídky tak s ní není potřeba tolik intenzivní práce. To, že poptávka proti loňskému roku ochladla není žádným tajemstvím. Není snad na čase s tím něco udělat? „Každý kontakt, každého klienta je nutné vytěžit a pokusit se pro něj udělat maximum. On je ten, který nese peníze. Díky poptávce se můžete dostat k nemovitosti konkurence. Prosím nepodceňujte ji,“ apeluje na makléře výkonný ředitel NRH.  

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků