Jde udělat kvalita levně?

2019-06-13 05:40:00 | Komerční sdělení

A kolik máte provizi? Zní obligátní otázka majitelů nemovitostí směrem k realitním makléřům. Je zcela pochopitelná a logická, ale neměla by zaznít na úplném začátku konverzace nebo být jediným kritériem.
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Vždy totiž záleží, co pro vás makléř udělá a jaké to bude mít benefity. Připlatíte si raději za auto o sto tisíc víc, když budete vědět, že bude sloužit mnohem déle a vždy vás pohodlně doveze na místo? Stejně tak je tomu v podobě kvalitní služby.

Rozdíly mezi makléři mohou být propastné, a to málokdo ví. „Jak má také člověk prodávající nemovitost jednou dvakrát za život vědět, co od makléře očekávat. Realitní trh se neustále vyvíjí, je doba moderního marketingu, kdy každá prodejní strategie cílí na jiný typ klienta,“ říká majitelka realitní kanceláře Monika Veselá z dumrealit.cz.

Mnoho reálných případů potvrdilo možnost získat z prodeje nemovitosti o 5-10 % více na základě kvalitní přípravy nemovitosti a moderního marketingu, oproti samo prodeji, či využití realitní kanceláře se základními službami. „Pokud si tedy máte vybrat mezi zaplacením provize 3 % za základní servis nebo 5 % s kvalitním marketingem, v prvním případě můžete prodělat (výše uvedená procenta jsou namodelována pro ceny nemovitostí 1-3 mil.),“ konstatuje Veselá.

A co si pod kvalitními službami představit? Jak vysvětluje Monika Veselá, inzerce na nejnavštěvovanějších serverech včetně topování, příprava nemovitosti na prodej, fotostaging či homestaging, webová stránka nemovitosti s přehlednými informacemi, 2D a 3D plánek, virtuální prohlídka, propagace na sociálních sítích apod. Nelze také opomenout odbornou znalost makléře, musí být schopen prověřit právní stav nemovitosti, zajistil veškerou dokumentaci k prodeji, zprostředkovat Průkaz energetické náročnosti budovy, technickou inspekci, případně další věci. Samozřejmě by měl mít potřebné zákonné znalosti a být pohotový při řešení problémů.

Neberte odměnu makléře jako peníze, o které přicházíte, nýbrž investici, která se vám v případě dobrého výběru makléře vrátí. Výše provize by neměla být rozhodujícím nebo snad jediným kritériem pro rozhodování. Pokud chcete zastoupení renomovaným makléřem se zkušenostmi a výše vypsanými službami, je samozřejmé, že si cení hodnoty své práce a nebude se podbízet neúměrně nízkou provizí. I vy máte nárok na kvalitu, a ta se bohužel nízkou provizí ošidit nedá.

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků