Místo rychlého zisku, půl roku problémů

14.11.2019 07:30 | Komerční sdělení

Špatné stanovení tržní ceny při prodeji stálo majitele půl roku starostí a nervů. Na místo rychlého prodeje málem přišli o několik set tisíc korun. Přitom hlavní chyba vznikla hned z počátku – majitelé špatně ohodnotili aktuální tržní cenu své nemovitosti a místo cenových map se řídili vlastním úsudkem. Jak se podobné situaci vyhnout?
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Manželé Vyhnalovi dospěli k tomu, že je jim jejich dům velký a chtěli se přemístit do menšího bytu. Zbylé prostředky z prodeje domu plánovali využít k cestování. Děti se odstěhovali za svými partnery a dispozice domu navíc neodpovídala požadavkům starších lidí. Pan Vyhnal se s ohledem na to, že je v důchodu a “může přece vše zařídit“ rozhodnul, že dům prodají sami. Přece nebudou platit provizi, když si vše zajistí sami. Bohužel již v prvním kroku, tedy při stanovení prodejní ceny – udělali fatální chybu. Cenu své nemovitosti prostě odhadli pocitově, bez jakéhokoli relevantního argumentu a bez toho, aby si zjistili cenu podobných nemovitostí v okolí. Další chybou byla inzerce. I když se nakonec rozhodli zaplatit si inzerci na realitním serveru, nafotili si dům sami bez jakékoli přípravy, takže fotografie jejich domu, byť pečlivě ošetřovanému, příliš nepřidaly.

Výsledkem jejich snažení bylo to, že v průběhu následujících dvou měsíců se na inzerát neozval ani jeden zájemce a Vyhnalovi tak byli nuceni slevit ze svých požadavků. Jejich nemovitost se ale již tou dobou stala v rámci nabídky „ležákem“ a sleva nebyla pro potenciálního zájemce zajímavá. Po půl roce snažení Vyhnalovům došla trpělivost a obrátili se na realitní kancelář RE/MAX, kde jim makléř na základě cenové mapy vysvětlil, že si za svou nemovitost žádali zhruba o třetinu více než jaká je její reálná hodnota. Zároveň ale slíbil, že dokáže najít ty správné kupující a nabídnout takovou cenu, která bude výhodná pro obě strany, což se mu také během následujících tří týdnů podařilo a Vyhnalovi se mohli přestěhovat do nového bytu.

Koupit či prodat byt není vůbec jednoduchá záležitost. Realitní makléř zná trh a dokáže poradit s cenou. Má ale také nástroje, jak prodat nemovitost výhodněji. Navíc pomůže i s právními službami jako je kupní smlouva, smlouva o advokátní úschově, ověření podpisů, podání smluv na katastr nemovitostí a další. Majitel nebo kupující se tak nemusí obávat, že by se něco pokazilo a například v důsledku utajeného věcného břemena z prodeje sešlo. Pamatujte na to, že zájemci při rozhodování dají částečně také na pocit a první dojem. A na ten máte jen jeden pokus.

Realitnímu makléři sice zaplatíte za obchod provizí, ale zároveň ušetříte. Vložení inzerátu do internetové nabídky, jeho zviditelnění či služby právníka, který prodej nebo nákup smluvně ošetří, úschova peněz, která je potřeba při transakci za kupovanou nemovitost, profesionální prezentace, nafocení, případně video prohlídka – to vše něco stojí. Na peníze pak ani nelze převést čas, který strávíte vyřizováním prohlídek a domlouváním se s potenciálními zájemci. Přenechte tyto starosti odborníkům!

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků