Prodávat sám nebo využít realitní kancelář?

21.11.2019 07:30 | Komerční sdělení

I když se může na první pohled prodej, koupě či pronájem nemovitosti jevit jako hračka, skutečnost bývá téměř pokaždé zcela opačná. Jaké jsou hlavní důvody k využití realitního odborníka?
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Nastavení správné ceny

Když se lidé rozhodnou pustit se do prodeje nemovitosti sami, často mají nereálná očekávání. Pokud se v tomto prostředí člověk neorientuje, nemůže tušit, jaké jsou ceny nemovitostí v daných lokalitách a kolik si tak za nemovitost vlastně říct. Samoprodejci s vidinou vyššího zisku svůj dům či byt často přecení. O takovou nabídku ale málokdo projeví zájem. Nabídka leží na inzertních serverech řadu týdnů a prodejce musí zákonitě s cenou dolů. V tu chvíli ale zájemci, kteří chodí na servery pravidelně, tento posun zaregistrují a majitel se tak dostane do pasti. Nakonec nemovitost prodá za mnohem méně než původně chtěl. Naopak realitní makléři mají detailní přehled, za kolik a v jaké lokalitě se prodává či prodala podobná nemovitost. Dokáží také najít ty správné kupující a jim pak nabídnout cenu, která je zajímavá pro obě strany.

Právní služby

Koupit či prodat byt není vůbec jednoduchá záležitost. Realitní makléř vám pomůže i s právními službami jako je kupní smlouva, smlouva o advokátní úschově, ověření podpisů, podání smluv na katastr nemovitostí a další. Majitel nebo kupující se tak nemusí obávat, že by se něco pokazilo a například v důsledku utajeného věcného břemena z prodeje sešlo.

Lepší nástroje pro prodej nemovitosti

Realitní makléř zná trh a dokáže poradit s cenou. Má ale také nástroje, jak prodat nemovitost výhodněji, například marketing nemovitosti a homestaging (profesionální prezentace). Špatně připravená nemovitost na prodej totiž často vede ke zbytečnému snížení prodejní ceny. Pamatujte na to, že zájemci při rozhodování dají částečně také na pocit a první dojem. A na ten máte jen jeden pokus.

Obchod si rozmyslete

Někteří makléři umí být velmi přesvědčiví. Dejte ale na svůj instinkt a nenechte se zviklat. Dejte si čas na rozmyšlenou. Realitní makléř by vám měl pomoci, ale neměli byste být pod tlakem.

Bez realitní kanceláře neznamená zadarmo

Realitnímu makléři sice zaplatíte za obchod provizí, ale ani bez realitní kanceláře neušetříte. Zpoplatněno je například vložení inzerátu do internetové nabídky, jeho zviditelnění či služby právníka, který prodej nebo nákup smluvně ošetří. V ceně služeb realitního makléře je také úschova peněz, která je potřeba při transakci za kupovanou nemovitost, profesionální prezentace, nafocení, případně video prohlídka. Na peníze pak nelze převést čas, který strávíte vyřizováním prohlídek a domlouváním se s potenciálními zájemci. Přenechte tyto starosti odborníkům!

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků