Prodej nemovitosti bez provize – výhodná nabídka nebo fígl?

28.11.2019 07:20 | Komerční sdělení

„Prodej bez provize a za nejvyšší cenu.“ To zní na první pohled jako zajímavá nabídka. Je to však jen nekalý trik na prodávající. Jak tento fígl funguje a proč na tom prodávající nemovitosti vždy prodělá?
Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Když vám realitka slibuje prodej bez provize, znamená to, že ji provizi platí kupující. To je přeci výhodné. Nebo ne? Uveďme si konkrétní příklad. Makléř odhadne cenu nemovitosti na 4 miliony. Realitní kancelář si připočte k prodejní ceně 200 tisíc vlastní provize a nemovitost nabízí za 4,2 milionu. Zde je několik příkladů, proč není tento systém férový a už vůbec ne výhodný:

  • Nemáte kontrolu nad částkou, kterou si realitka přihodí k ceně vaší nemovitosti na provizi. Pokud navíc realitní kancelář zjistí, že tuto nemovitost může prodat za více než za 4,2 milionu korun, tak cenu ještě navýší. Celý zisk nad dohodnutou prodejní cenu si však nechá. I kdyby se jí podařilo nemovitost prodat za 4,5 milionu, prodávajícímu zůstanou pouze 4 miliony.
  • Makléři “bezprovizních“ kanceláří často těží z neznalosti lidí a prodejní ceny se snaží stanovovat níže, než by museli. Čím nižší cenu prodávající akceptuje, tím vyšší provizi realitka z prodeje získá. Pro takové realitní kanceláře je to výborný a velice snadný výdělek. A prodávající žijí v naivním přesvědčení, že ušetřili na provizi.
  • V případě, že vám realitní kancelář způsobí škodu, není možné nic reklamovat. Pracuje pro vás přece zadarmo, takže po ní těžko budete moct chtít slevu nebo náhradu škody.
  • Realitka, která pracuje „takzvaně bez provize“ musí odmítat kupce, kteří si chtějí vzít vysokou hypotéku. Banky totiž neposkytnou hypotéku na provizi realitní kanceláře, kterou v tomto případě musí zaplatit kupující. Pokud nemá kupující na zaplacení provize, tak mu realitka nemovitost neprodá a vy zbytečně přicházíte o kupce. Jinými slovy to znamená, že prodáváte déle a někdy se nepodaří prodat tak výhodně. Přitom kdyby provizi platil prodávající a ta byla součástí kupní ceny, banka to akceptuje.

Prodej nemovitosti se však dá vyřešit i transparentně. Realitní makléři v RE/MAX svou provizi neskrývají. Makléř hájí zájmy toho, kdo si ho najal a kdo ho platí. Za své služby dostane zaplaceno až po uskutečnění transakce, což představuje závazek udělat maximum proto, aby vaši nemovitost prodal za pro vás co nejvýhodnějších podmínek a po celou dobu hájil vaše zájmy. Veškerý zisk z potenciálně navýšené ceny připadne vám, prodávajícím. RE/MAXu zůstane provize, která bude hned na začátku spolupráce stanovená ve smlouvě. Vždy budete znát její výši a veškeré služby, které obsahuje. Vše je transparentně a férově nastaveno. Výsledkem je nejen spokojený klient, ale často i vyšší výnos, než kdybyste prodávali s realitkou, jejíž služby jsou “zdarma”.

Sdílet: Facebook Twitter

Více článků