Byty
Byty - forma vlastnictví
Dům
Pozemky
Komerční nemovitosti
Lokalita
Kraje
» Hlavní město Praha
» Středočeský kraj
» Jihočeský kraj
» Jihomoravský kraj
» Karlovarský kraj
» Kraj Vysočina
» Královéhradecký kraj
» Liberecký kraj
» Moravskoslezský kraj
» Olomoucký kraj
» Pardubický kraj
» Plzeňský kraj
» Ústecký kraj
» Zlínský kraj
» Evropa
» Severní Amerika
» Afrika
Cenové rozpětí v Kč  
(?)
Plocha v m² Plocha parcely v m² (?)
Stav nemovitosti
Konstrukce budovy
Podle počtu podlaží budovy
Počet podlaží budovy
Poschodí bytu
Počet místností
Zařízenost nemovitosti
Vybavení
Způsob vytápění objektu
Aktuálnost
+ další volby
Zavřít box Vymazat formulář
Cenové rozpětí v Kč Plocha v m²
Lokalita
>> Hlavní město Praha
>> Středočeský kraj
>> Jihočeský kraj
>> Jihomoravský kraj
>> Karlovarský kraj
>> Kraj Vysočina
>> Královéhradecký kraj
>> Liberecký kraj
>> Moravskoslezský kraj
>> Olomoucký kraj
>> Pardubický kraj
>> Plzeňský kraj
>> Ústecký kraj
>> Zlínský kraj
Zavřít box Vymazat formulář
Lokalita
Název nebo adresa RK
Zavřít box Vymazat formulář

Realitní zákon se opět odkládá, vláda ho chce přepracovat

Komerční sdělení   10:50aktualizováno  10:50
Legislativní rada vlády před několika dny přerušila projednávání očekávaného realitního zákona, který měl regulovat činnost realitních kanceláří a makléřů. Zákon byl zameten pod stůl a dán k přepracování, takže je velice pravděpodobné, že se letos nestihne schválit. Poctivé realitní kanceláře se tahají za vlasy, naopak ti nepoctiví si mnou ruce.

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Realitní zákon se opět odkládá, vláda ho chce přepracovat| foto: iDNES.cz

Všechny neprofesionální realitní kanceláře a garážové realitky si mohou oddychnout. Právě jim nahrává přerušení projednávání realitního zákona. Pro odborníky je to překvapení, neboť k návrhu nebyly v minulosti takřka žádné připomínky. Přepracování má za úkol ministerstvo pro místní rozvoj, ale je zřejmé, že to do konce tohoto volebního období nestihne.

Co měl realitní zákon obsahovat shrnuje Robert Hanzl majitel NEXT Reality

  • Upravení povinné kvalifikace makléřů ve formě vzdělání, praxe nebo splněním zkoušky
  • Předepsání evidence všech osob podnikajících na realitním trhu. Evidence měla být vedena na veřejném portálu ministerstva. Každý klient si tak mohl dohledat, zdali makléř opravdu může vykonávat svoji činnost a jakým způsobem získal kvalifikaci k výkonu činnosti
  • Realitní činnost se měla stát vázanou činností
  • Stanovení povinného pojištění odpovědnosti makléřů
  • Definování smluvních vztahů mezi realitními kancelářemi a jejich klienty, zavedení povinnosti písemné zprostředkovatelské smlouvy, včetně jejich příloh, popis statusu výhradní zprostředkovatelské smlouvy, který fakticky seznamoval klienty s touto formou zprostředkování obchodu

Ambicí zákona bylo i stanovení pravidel při nakládání s finančními prostředky klientů a regulace realitních kanceláří typu bezrealitky, které se vydávají za realitní servery, nicméně nabízejí služby jako klasické realitní kanceláře za nemalé provize. V České republice je totiž nejvíce realitních makléřů v přepočtu na obyvatele v Evropské unii. „Po 25 letech našich snah se měl konečně objevit zákon, jehož cílem bylo chránit spotřebitele proti neseriózním podnikavcům v realitách,“ řekl Jan Borůvka, generální sekretář Asociace realitních kanceláří ČR.

Garážových realitek a pseudorealitních kanceláří na našem trhu opravdu hodně. Ty využívají různé interní portály, tváří se jako servery pro soukromou inzerci nebo hlásají, že obcházení profesionálních realitních kanceláří je v pořádku. Na snaze pošpinit všechny okolo staví kampaně, které bohužel fungují. Na velice nízké provize natáhnou klienty, avšak následně své služby radikálně zpoplatní. Tímto krokem se zbavují veškeré odpovědnosti, takže klient pak nemá šanci na žádné dovolání.

„Je velká škoda, že letité úsilí tak přišlo vniveč. Asociace realitních kanceláří ČR se od počátku podílí na přípravách zákona a v poslední době to byla jediná profesní organizace na trhu, která aktivně komunikovala s ministerstvem pro místní rozvoj ohledně všech podstatných záležitostí,“ dodává Robert Hanzl, člen asociační rady ARK a majitel realitní kanceláře NEXT REALITY.

Všechny slušné realitní kanceláře tak musí i nadále snášet tlak těch nepoctivých a doufají, že se ministerstvu pro místní rozvoj podaří co nejrychleji navrhnout úpravy zákona, aby mohl být rychle schválen a začal platit.

O tématu si můžete přečíst také na internetových stránkách Asociace realitních kanceláří ČR.