Trh s nemovitostmi nyní prověřuje profesionalitu makléřů a kvalitu realitních kanceláří
30.01.2023 15:40 | Komerční sdělení
Komerční sdělení
Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více
Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.
Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.
Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.
Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.
Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.
Závěr loňského roku nebyl optikou realitního makléře snadný a celkem jasně ilustruje situaci, se kterou se budou muset makléři vypořádat také letos. Zatímco v posledních měsících roku 2019 se měsíčně sjednávaly hypotéky v objemu 13,5 mld. Kč, v prosinci a listopadu roku 2022 to bylo o 54 % méně, ačkoliv se zvedla průměrná cena hypotéky z 2, 5 mil. Kč na 3,1 mil. Kč.
V úvodu nebyly zmíněny „covidové“ roky 2020 a 2O21 záměrně, protože trh s nemovitostmi v těchto letech rostl extrémně. „Oproti cenám v roce 2021 a v prvních měsících roku loňského ceny nemovitostí zlevnily téměř všude o 5 až 35 %,“ říká ředitel realitní kanceláře Century 21, Tomáš Jelínek s tím, že jen ve výjimečných případech se ceny udržely stejné a to v regionech, kde je cena za metr je pod 40 tis. Kč za m2. Podle něj proto nemusí být současný propad cen nemovitostí vnímán tak dramaticky a lze hovořit spíše o korekci. „Zájem o nemovitosti je však znovu cítit,“ doplňuje Jelínek s optimismem.
Právě v této době se ukazuje síla franšízové sítě a realitní kanceláře Century 21, která se soustředí na maximální zefektivnění práce makléřů a minimalizaci jejich nákladů. Největší efektem v rámci silné sítě je úspora na provozních nákladech jako jsou inzerce, marketing a právní náklady. Další významnou podporu, kterou franšízová síť Century 21 poskytuje, je synergie se sítí finančních konzultantů, kteří poskytují kontakty na prodávající. V neposlední řadě pomáhá sdílení nejlepší praxe zkušených kolegů a manažerů, koučování nebo tréninky, což je klíčové pro úspěšné podnikání v oblasti realit a to nejen v této náročnější době.
Trh se zahraničními realitami je stále silný
Silná síť umožňuje také sdílení projektů jednotlivých franšízantů. „Mezi ty mezi nejúspěšnější projekty Century 21 lze zařadit zahraniční nemovitosti, kterých nyní nabízíme celkem 1114. Velmi žádaný je aktuálně Kypr, největší nabídku máme v Chorvatsku a dále nabízíme nemovitosti v Itálii, Španělsku, na Tenerife nebo v Dubaji. Na trhu s nabídkou zahraničních realit tak dominujeme,“ uvádí Tomáš Jelínek.
Dostupné bydlení napříč Českem
Century 21 podporuje také projekty, jež se zaměřují na dostupné bydlení. Mezi nejvýznamnější nyní patří Domy Dívčí hora v obci Práče u Znojma, Byty Velká Bíteš, Rodinné domy „Nad Greenem“ v Těšeticích, Rezidence Říční ve Svitavách. Další projekty na bydlení se realizují v Kokoníně u Jablonce nad Nisou nebo v Kardašově Řečici.
Současná korekce na trhu s nemovitostmi přeje připraveným. Realitní trh, stejně jako každý volně fungující ekonomický systém, potřebuje také konkurenci. Zdravá konkurence znamená pestrost, možnost volby, a nevyhnutelně vede ke zlepšování prostředí trhu.
„Sféra realitního zprostředkování je specifická: prodávající nabízí jen jeden typ zboží, a to absolutně unikátní, protože druhou zcela identickou nemovitost zkrátka nenajdete. Za prodávajícím pak často stojí realitní makléř, který prodej zpracuje jako zakázku a všechny zúčastněné celým procesem provede. A zase tu máme nespočet možností uchopení zakázky a její prezentace. Ukazatelem úspěšnosti je často rychlost prodeje a dosažená prodejní cena, stejně jako osobní přístup makléře,“ doplňuje realitní makléř Century 21, Michael Weber.
Konkurence se podle Webera může stát prostředkem k tzv. očištění v oblasti obchodování s realitami, což je další věc, kterou realitní trh v Česku potřebuje. Očekávání klientů stále nebývají bohužel vždy naplněna, a přitom právě tuto sféru můžeme ovlivnit jako jednotlivci nebo i zákonnou úpravou, jako tomu bylo v případě Zákona o realitním zprostředkování, který postupně vstupoval v účinnost od jara 2020. Jeho přínosy se v praxi už projevují, přesto je na straně veřejnosti stále patrná určitá obecná nedůvěra vůči zprostředkovatelům a faktem zůstává, že rozdíly v poskytování služeb realitních makléřů jsou stále obrovské.
Nečekejte na levnější hypotéku, když na ní dosáhnete ještě dnes
09.03.2023 09:50 Komerční sdělení
Nejlepší chata je ta, kterou si nekoupíte!
02.03.2023 07:17 Komerční sdělení
Společnost Kaktus, která letos oslaví 8 let na realitním trhu, má pobočky v Ostravě a Frýdku-Místku a hledá realitního makléře.
21.02.2023 00:23 Komerční sdělení
Trh s nemovitostmi nyní prověřuje profesionalitu makléřů a kvalitu realitních kanceláří
30.01.2023 15:40 Komerční sdělení
V Česku je draho. Investujte do zahraničních nemovitostí.
15.12.2022 08:41 Komerční sdělení