Byty
Byty - forma vlastnictví
Dům
Pozemky
Komerční nemovitosti
Lokalita
Kraje
» Hlavní město Praha
» Středočeský kraj
» Jihočeský kraj
» Jihomoravský kraj
» Karlovarský kraj
» Kraj Vysočina
» Královéhradecký kraj
» Liberecký kraj
» Moravskoslezský kraj
» Olomoucký kraj
» Pardubický kraj
» Plzeňský kraj
» Ústecký kraj
» Zlínský kraj
» Evropa
» Severní Amerika
» Afrika
Cenové rozpětí v Kč  
(?)
Plocha v m² Plocha parcely v m² (?)
Stav nemovitosti
Konstrukce budovy
Podle počtu podlaží budovy
Počet podlaží budovy
Poschodí bytu
Počet místností
Zařízenost nemovitosti
Vybavení
Způsob vytápění objektu
Aktuálnost
+ další volby
Zavřít box Vymazat formulář
Cenové rozpětí v Kč Plocha v m²
Lokalita
>> Hlavní město Praha
>> Středočeský kraj
>> Jihočeský kraj
>> Jihomoravský kraj
>> Karlovarský kraj
>> Kraj Vysočina
>> Královéhradecký kraj
>> Liberecký kraj
>> Moravskoslezský kraj
>> Olomoucký kraj
>> Pardubický kraj
>> Plzeňský kraj
>> Ústecký kraj
>> Zlínský kraj
Zavřít box Vymazat formulář
Lokalita
Název nebo adresa RK
Zavřít box Vymazat formulář

Váháte, zda si otevřít vlastní realitku?

Komerční sdělení   11:00aktualizováno  11:00
Představte si následující situaci: Pracujete v největší realitní kanceláři v ČR a vedete zde celý region. Přesto máte pocit, že vám “něco” schází. Z nastartovaného vlaku úspěšně se vyvíjející kariéry proto vystoupíte a založíte si svou vlastní malou kancelář. Chcete dělat reality jinak, lépe. Přesto se po čase z vlastního podnikání vracíte pod křídla velké RK, byť třeba jiného jména. Úspěšně podnikat ve vysoce konkurenčním prostředí se vám nepodařilo. Proč jste museli zažít neúspěch?

Komerční sdělení

Toto jsou komerční sdělení. iDNES.cz neovlivňuje jejich obsah a není jejich autorem. Více

Komerční sdělení je speciální inzertní formát. Umožňuje inzerentům oslovit čtenáře na ploše větší, než je klasický banner, hodí se tedy například ve chvíli, kdy je potřeba popsat vlastnosti nového produktu, představit společnost nebo ukázat více fotografií.

Aby bylo na první pohled odlišitelné od redakčních textů, obsahuje jasné označení „Komerční sdělení“ v záhlaví článku.

Pro komerční sdělení platí podobná pravidla jako pro další formy inzerce na iDNES.cz. Nesmí tedy být v rozporu s dobrými mravy a zásadami poctivého obchodního styku, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat něčí dobrou pověst. Na rozdíl od bannerové reklamy je z komerčních sdělení vyloučena politická inzerce.

Komerční sdělení, jejich titulky a tvrzení v nich obsažená nesmějí být lživá a klamavá.

Ceník komerčních sdělení včetně kontaktů na obchodní oddělení najdete zde.

Váháte, zda si otevřít vlastní realitku?| foto: RK: Reality IQ

Ve velikosti je síla

Skoro každý úspěšný makléř v některé z větších realitních sítí si minimálně jednou za svoji profesní kariéru zažije známé dilema: Co kdybych odešel a založil si vlastní realitku? Mám kontakty, zkušenosti. Zvládnu to sám a lépe. Zůstane mi více peněz z provize. Budu moci méně pracovat a vydělat si stejně. Ano, myšlenka osamostatnit se a postavit se na vlastní nohy, je lákavá. Pokud jste však makléřem v realitní síti, zpravidla využíváte řadu výhod. Mnohé si ani neuvědomujete, přesto tvoří zázemí nezbytné pro vaše klidné pracovní dny. Máte k dispozici callcentrum, marketingové nástroje, právní oddělení nebo spolupracujícího advokáta, podporu manažera až po kvalitní vzdělávací systém a výhodnější operativní leasing. Otázka, která vrtá každému schopnému makléři hlavou, je však nasnadě. Není za ní nevděk, ale logická úvaha: Když je provize třicet, čtyřicet, padesát či šedesát procent, kam jdou moje zbylé vydělané peníze? Nechává si je majitel realitky a jezdí za ně na drahé dovolené? Co kdybych to zkusil sám? Musí mi přeci zůstat více, vždyť náklady na mou práci nemohou být tak vysoké. A myšlenky jdou dál… Většinu podobně smýšlejících napadne, že by si u klientů nemuseli stanovovat tak vysoké provize - místo padesáti až šedesáti tisíc při prodeji bytu by stačilo třicet, místo osmdesáti až sto tisíci u rodinného domu by stačilo šedesát a podobně. Pro člověka, který není z realitní branže, to na první pohled dává smysl. Realitní síť přece zbytečně “odírá” své makléře o procenta a ti musí, chudáci, dřít od rána do večera, aby si těžce vydělali na živobytí. Vize je nastolená. Jste odhodlaní… Ovšem zastavte se na chvíli. Podívejte se, jaká je realita. 

Člověk, který zaběhnutou firmu chce opustit, má často velké plány. Posléze přijde na to, že ono nestačí si jen zaplatit šablonovité webové stránky a licencovaný program na správu nabídek se zajištěným exportem na realitní servery. Uvědomí si, že je potřeba investovat do tvorby loga, propagace, známosti značky. S odstupem času se pak mnohdy dostaví vystřízlivění, vyhoření a pocit prázdna. Najednou chybí člověku rozvoj, školení, kterých se účastnil, výměna zkušeností s kolegy, stejně jako třeba zdravé soupeření o nejlepšího obchodníka pobočky, regionu či republiky.

Jak to mám já?

V realitách pracuji již čtrnáctým rokem, působím v třetí realitní síti a nikdy jsem nezaložil čistě svoji vlastní firmu. Důvody jsou prosté. Preferuji týmovou práci před čirým individualismem. Nerad sedím v kanceláři sám. Rád inspiruji lidi a posouvám jejich výkonnost i je samotné dál. Přirozeně jsem zažil odchody makléřů. Těch méně i více úspěšných. Jejich motivace byla různá. Někdy odešli kvůli nesouhlasu se strategií firmy, nebo se s někým nepohodli. Tým je živelný organismus a dobrý manažer jej umí správně podporovat a směrovat. Umí proto nechat odejít i sebelepší makléře, kteří ztratili zápal pro firmu, v níž vyrostli. A pak se jen povětšinou smutně dívá, jak dopadnou.

Netvrdím, že na trhu neexistují špičkoví makléři, kteří neumějí pracovat sami na sebe. Vydělat si dostatek peněz a ještě se pouštět do inovací. Je jich ovšem vzácně málo. Z řad mých známých ti, co odešli, se často dali na volnou nohu jako samostatní makléři. Někteří, dříve šéfové větších týmů, si založili menší až středně velké realitní kanceláře. Bilance? Těch opravdu úspěšných, kteří založili nové firmy a stále prosperují, byste napočítali na prstech obou rukou. Řadu z dezertujících makléřů dnes najdete zpět v realitní síti. Právě síť je totiž pro průměrně dobrého až velmi dobrého agenta ideálním prostředím. Samozřejmě ovšem taková, která mu poskytuje dostatečné zázemí, podporu, dodává nabídky nemovitostí z různých zdrojů a neustále ho posouvá na vyšší úroveň. V takové situaci se otázka: Kam putuje zbytek “mých” peněz, které jsem firmě vydělal, změní. Změní se v postoj: Odevzdávám část peněz do firmy a za to mám patřičnou podporu, která mi pomáhá udržet si vysoký pracovní i životní standard.

Z pozice spolumajitele značky Reality IQ vnímám tento pohled na realitní podnikání jako svůj neustálý vnitřní tlak na spokojenost našich obchodníků. Ten nás nutí neustále přemýšlet, zda jim vytváříme dostatečně dobré podmínky pro práci, a hledat cesty k jejich zlepšení. Protože znám obě strany mince, vím, že máme co nabídnout začínajícím i zkušeným realitním makléřům. A že práce v zaběhnuté síti kanceláří dává smysl i drive.

Ondřej Mašín, výkonný ředitel Reality IQ

Témata: ks-napravo